Ikväll är det pysselträff!
Det ska bli så kul... frågan är bara vad jag ska göra...
Det lutar åt att stansa ut lite saker och eventuellt stämpla upp lite motiv.
Fast virkningen åker nog med. Jag har lite beställningar på duktyngder=)
Jag tar 30 kr plus frakt för 4 st.. Så är någon mer intresserad är det bara att maila
eller skriva här i bloggen =)
Kram Titti
måndag 11 maj 2009
Nåldynorna
Jag hittade de här söta nåldynorna på Fröken Elsas blogg..
De var så söta så jag kände att jag måste prova att göra dem.
Jag gjorde även fyra nya duktyngder, men såna har jag redan visat =)
Detta var alltså vad jag pysslade med när jag var "gräsänka" i lördags.

Nu sover den lilla och jag ska tag i tvätten =(
Snart kommer jag visa en ny ängel som min duktiga dotter Mathilda håller på att sy. Hon är SÅÅÅ duktig.
Kram Titti
De var så söta så jag kände att jag måste prova att göra dem.
Jag gjorde även fyra nya duktyngder, men såna har jag redan visat =)
Detta var alltså vad jag pysslade med när jag var "gräsänka" i lördags.
Nu sover den lilla och jag ska tag i tvätten =(
Snart kommer jag visa en ny ängel som min duktiga dotter Mathilda håller på att sy. Hon är SÅÅÅ duktig.
Kram Titti
söndag 10 maj 2009
Det blev...
Det blev ingen loppistur för mig i lördags. Jag stannade hemma och pysslade lite här hemma istället!
Det blev lite nya duktyngder och några nåldynor.
De visar jag lite senare idag, nu ska de stora barnen till skolan och den lilla har ätit färdigt sin välling. Nu drar dagen igång =)
Kram Titti
Det blev lite nya duktyngder och några nåldynor.
De visar jag lite senare idag, nu ska de stora barnen till skolan och den lilla har ätit färdigt sin välling. Nu drar dagen igång =)
Kram Titti
lördag 9 maj 2009
Vad ska man hitta på?
Ja, vad ska man hitta på idag????
Ett besök på loppisen kanske? Sambon är ute på svensexa så jag är hemma med barna idag.
Vi ska mysa med lite fläskfile och potatisgratäng ikväll, men vad ska jag göra under dagen?
Beslutsångest kallas det för, jag kan ju städa, men hur roligt är det????
På loppisen kanske jag kan hitta nåt roligt att måla =)
Virkar gör jag ju lite också, men det kan jag ju inte göra hela dagen....
Ja ja det ordnar sig nog, om det blir loppis lägger jag ut bilder ikväll på fynden =)
Kram Titti
Ett besök på loppisen kanske? Sambon är ute på svensexa så jag är hemma med barna idag.
Vi ska mysa med lite fläskfile och potatisgratäng ikväll, men vad ska jag göra under dagen?
Beslutsångest kallas det för, jag kan ju städa, men hur roligt är det????
På loppisen kanske jag kan hitta nåt roligt att måla =)
Virkar gör jag ju lite också, men det kan jag ju inte göra hela dagen....
Ja ja det ordnar sig nog, om det blir loppis lägger jag ut bilder ikväll på fynden =)
Kram Titti
onsdag 6 maj 2009
Lampfynd mm
De här underbara lamporna och skärmarna hittade jag på GeKås
i Ullared. Visst är de underbara!!!!
Som ni ser har vi furusängar och sängbord....
Min dröm är en vacker smidesäng och vackra bord till.
Pärlspont på väggarne skulle inte heller sitta fel =)
Denna kruka/urna hittade jag på en blomsteraffär här i vårt
lilla samhälle.
Den står i vårt sovrumsfönster med en vacker vit pelargon .
(Fast här har den inga blommor)
Här visar jag vad jag pysslade ihop igår......
Duktyngder i form av små prinsessbakelser.
De innehåller spelkulor och vadd för att bli lite tyngre..
I kväll ska jag på möte ang min stora dotters skolbyte..
Usch hon börjar högstadiet till hösten!! Det går för fort!!
Jag tycker INTE om att de börjar högstadiet redan i sjätte klass.
Klimatet på denna andra skola är så mycket råare och tuffare
och jag tycker att de ska få vara barn så länge som möjligt..
Kram Titti
tisdag 5 maj 2009
Äntligen
Ja äntligen lägger jag upp lite nytt....
Här visar jag två av mina kaniner.
Den vita är en nakenfis än så länge.

Hatten virkade jag i hop en kväll framför tvn.
Kanonbra småpyssel, så på bussen ner till Ullared i
Måndags blev det ett helt gäng med hattar i olika färger till
"ofödda " kaniner =)
Jag passade även på att virka en nåldyna i form av en prinsessbakelse.
När jag kom hem hade mina underbara namnband kommit så
det var bara att montera =)
Det var allt för denna gång, ses snart
Kram Titti
Här visar jag två av mina kaniner.
Den vita är en nakenfis än så länge.
Hatten virkade jag i hop en kväll framför tvn.
Kanonbra småpyssel, så på bussen ner till Ullared i
Måndags blev det ett helt gäng med hattar i olika färger till
"ofödda " kaniner =)
Jag passade även på att virka en nåldyna i form av en prinsessbakelse.
När jag kom hem hade mina underbara namnband kommit så
det var bara att montera =)
Det var allt för denna gång, ses snart
Kram Titti
söndag 3 maj 2009
Fullt upp
Ja här är det fullt upp!!!!
Vi har pysslat i trädgården så det har inte blivit så mycket tid för bloggande.
Idag ska jag på klädparty och i morgon drar jag och stora dottern kosan till Ullared.
Alltid hittar man väl nåt..
Jag har sytt lite söta kaniner också, de får ni se när jag shoppat färdigt.
Kram Titti
Vi har pysslat i trädgården så det har inte blivit så mycket tid för bloggande.
Idag ska jag på klädparty och i morgon drar jag och stora dottern kosan till Ullared.
Alltid hittar man väl nåt..
Jag har sytt lite söta kaniner också, de får ni se när jag shoppat färdigt.
Kram Titti
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

