Visar inlägg med etikett Tårtor. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Tårtor. Visa alla inlägg

onsdag 1 juli 2009

Tårta och vimpel

Tänkte visa ena tårtan jag gjorde till svärmors födelsedag 21 juni..



Den var fylld med chokladmousse och hallon. Den var uppskattad av både gäster och personal på korttidsboendet.
Jag gjorde även en gräddtårta med samma fyllning. Den var också smarrig =)


Och här hänger vimpeln.. Jag hittade vaxduk på metervara som jag tyckte var helt underbart.
Det kostade bara 29 kr metern på ÖoB så jag har lite kvar =)


Bakom ser ni min blommobil, den är inte klar, men får hänga där så länge så inte blomrankorna trasslar ihop..

Kram Titti

fredag 19 december 2008

Tjejkväll


M skulle ha tjejkväll med sitt handbollslag ikväll hemma hos ena tränaren, så jag gjorde en tårta till dem...
M fick bestämma fyllningen: hallon och choklad.
Denna gången skrev vi klubbemblemet på tårtan, en ganska enkel tårta utan en massa krusiduller.. Bottnarna bakade jag i morse i långpannan. Hoppas det smakar:)
Runt tårtan har jag satt fast Palle Kulingchoklad...
/ Kram Titti

tisdag 16 december 2008

Tårta till pysselavslutningen

Idag har vi julavslutning på pysselträffen och jag tänkte bjuda på tårta. Det blir med choklad och hallonmousse fylling och garnerad med lila rosor i sugerpaste och grön glasyr..
En närbild på rosorna:

Hoppas att de gillar den.. Kram Titti

lördag 13 december 2008

Tårta nr 2

Här kommer då tårta nr 2 till dagens födelsedagsfest...
Den är fylld med chokladmousse och hallonsylt. Dekorerad med chokladsmörkräm och stjärnor i marmorerad lila sugarpaste.
Jag återkommer ikväll med vad jubilaren och hennes gäster tyckte. Kram Titti

fredag 12 december 2008

Första tårtan klar



Nu är första tårtan klar.. Den är fylld med vaniljkräm och jordgubbsmousse. Täckt med sugarpaste och dekorerad med lilamarmorerade blommor i sugarpaste och lila smörkrämsstjärnor runt om.
I mitten en stämplad lucia (kommer inte ihåg var jag köpte den) dagen till ära.


Kan tillägga att min mormors favoritfärger är blå och just lila.. / Kram Titti

Tårta

Min mormor fyller år i morgon, och jag har lovat att göra två stycken tårtor!!!
Det är vad jag ska pyssla med i kväll!!!
Jag tycker att det är jätteroligt att baka och göra tårtor. Jag fotar dem sen när de är klara så får ni se dem... / Titti