fredag 27 mars 2009

Lite nytt

Hejsan all glada!!!
Här SNÖAR det igen!!!
Jag blir galen snart.. Det får jättegärna bli vår nu....
Jag var ju som sagt var till Karlstad härom dagen och shoppade lite.
Där hittade jag en alldeles underbar plåtburk som nu pryder vårt matsalsbord..

Här kommer en närbild.


Visst är den ljuvlig!
Jag köpte den på Di Moda för endast 36 kr.
Igår var jag ute på promenad i det vackra vädret (till skillnad från idag!).
Inne på Grönberga hittade jag en jättevacker urna ( sambon sa pokal) och en boll i fattigmansilver.
Detta är vårt fönster i matsalsdelen. Krukorna med murgröna köpte jag på Boulevard i Karlstad.
Det var allt för nu, disken väntar....
Kram Titti

torsdag 26 mars 2009

Dator

Nu sitter jag i soffan med dotterns bärbara dator i knät!!!

Vi fick hjälp med att installera det trådlösa modemet idag och GUD vad skönt!!!

Tänk, nu kan jag sitta uppe och blogga istället för att sitta nere i källaren.

Nej nu ska jag titta på reprisen på Efterlyst innan det är dags att sova.

Förresten, jag var ute och gick idag och var bara tvungen att slinka in på Grönberga..

Med mig hem kom två underbara saker i fattigmansilver. Fotar och lägger ut i morgon--

Kram Titti

Smyckebyst

Tänkte visa en liten sak som jag gjort....


En smyckebyst ur den nya Tildaboken. Hur kul som helst att sy!!!!
Jag skulle nog ha stoppat den lite hårdare, men då vet jag det till nästa gång!!! Håll utkik, för såna här kommer att komma ut till försäljning på ST-design ( länk här till höger) :)




Jag och lilla Freja var ju som sagt i Karlstad igår och shoppade lite.. Jag köpte en del grejer hem som jag tänkte visa sen...
Kram Titti

tisdag 24 mars 2009

Shoppa

Nu ska jag och lilla F bege oss till Karlstad för att shoppa lite. Jag är i akut behov av byxor!!!!
Sedan får vi väl se om det slinker med lite annat smått och gott :)

Igår blev det ingen pysselträff för mig, jag var inte så pigg, men jag lyckades knåpa ihop några hjärtan i trådarbete. Jag lägger ut dem sen...
Hej så länge.
Kram Titti

torsdag 19 mars 2009

Present från Gammelmormor

Jag måste bara visa vad lilla Freja fick av sin gammelmormor på sin ett års dag igår...

Dessa söta porslinstjejer!!!

De har alltid funnits hemma hos min mormor, så länge jag kan minnas i alla fall :)

Jag tycker att de är helt underbara!!!





Kram Titti

tisdag 17 mars 2009

Handdukar

Detta är vad jag broderade igår...
En handduk till köket och en till toaletten.
Det har inte blivit så mycket pyssel för mig.. Men ikväll är det pysselträff igen!!
I morgon fyller vår lilla ängel 1 år och det ska vi fira! Så nu blir det nog inga inlägg förrän på Torsdag..

Kram Titti

måndag 16 mars 2009

Broderat

Idag har jag testat att brodera lite korsstygn... Ska fixa till det sista och försöka hinna lägga ut på bloggen sen...
Jag har en liten dotter som det går i 120 knyck i timmen med.. Tänk om man hade hälften av hennes energi!
jag kan inte fatta att hon blir ett år på onsdag redan. Vart tar tiden vägen????
Nej nu måste jag kila.. vi hörs sen
Kram Titti