torsdag 29 januari 2009

Hemma

Här kommer lite bilder från vårt hem...

De söta änglarna hittade jag på Rusta faktiskt, för bara 20 kr!! De står på en gammal bok och i bakgrunden ett gammalt skolfotografi från Borgvik.
Den här hästen gjorde min farmorsfar åt henne . Hon fick den i ettårs present och hon var född 1917.
Den står på golvet tillsammans med en lanterna från ICA och en vanlig porslinspedistal..
Det var allt för denna gång.
Kram Titti

måndag 26 januari 2009

Sparbössa

Här är en sparbössa som jag lyckats åstadkomma idag. Jag har ont i ryggen idag, så det blir inte mycket gjort... Tur att R är hemma och kan hjälpa mig med lilla F...



Lite närbilder kommer här:


Det var allt för nu!!

söndag 25 januari 2009

Ny dag.

Ja då var det en ny dag och ny vecka igen. Det var alltså Sandra som fick det lilla blocket.
Hon hjälper mig så ofta med lilla F i ishallen så det var det minsta jag kunde göra!
Gå in och kolla hennes blogg vettja, den är jättemysig!!! http://www.sandrashem.blogspot.com/
Nu ska jag ta och plocka lite så får vi se om det blir nåt pyssel idag...
Kram Titti

lördag 24 januari 2009

Tävling

Tävling hos www.alidassommarang.blogspot .com

Ett litet block

Ja, det här lilla blocket gjorde jag när jag och stora dottern tittade på Wallander nu ikväll..
Jag ÄLSKAR min Bind-it-All maskin!!! Det går att göra så mycket roliga saker med den.
Det här lilla blocket tänkte jag att en person skulle få av mig. Hon ska få den imorgon, vi får väl se vad hon tycker.. jag återkommer..:)





Gissa om jag ska göra fler!! Jag har lite mer bilder liggande och de passar PERFEKT till sånt här pyssel..
Nej, nu ska jag lägga huvudet på kudden, klockan är redan 23.45.
Som jag sagt förut stämmer inte klockan på min blogg och teknisk som jag är fattar jag inte hur jag ska göra för att rätta till det.
Jag kommer tillbaks med mer pyssel eller inredningsdetaljer snart!!!


Burk

Nu har jag pysslat till en liten burk.
Jag målade den med akrylfärg, limmade på sidor från en gammal bok och sedan
en bild på en flicka...


Jag ville ha spets runt om på locket, men jag hade ingen hemma som passade, så jag virkade mig en egen..
Detta var ett snabbt pyssel, det är skönt att göra något som går snabbt emellan varven!
Jag har kommit på en strålande ide enligt mig själv... jag har STORA planer. Vad det är återkommer jag till, jag vill gärna se att allt går i lås först....
Kramar Titti

onsdag 21 januari 2009

Kudden klar!!!!

Ja då var kudden klar..



Här kommer en närbild på den.






Jag virkade fyra olika rutor som jag sedan sydde ihop.
Sedan sydde jag fast dem på kuddfodralet som är sytt i vanligt vitt bomullstyg..
Blev riktigt nöjd, den pryder nu vår lilla kökssoffa:)