fredag 20 november 2009

Sjukhuset

Ja där har jag varit med min äldsta son........ Herregud säger jag vad drygt.

Nu ska jag ta allt från början, Simon ringde hem från skolan i Onsdags och sa att kanylen till hans insulinpump lossnat. Jag hade precis lagt Freja för att sova middag så min snälle far ryckte ut=) .
Morfar hämtade Simon så jag fick sätta dit en ny....

Lite irriterat var det där den gamla hade suttit, men inget allvarligt.

Senare på eftermiddagen svullnade han upp på just det stället som kanylen suttit så jag ringde till barnmottagningen. Ingen fara sa de till mig, han hade ju ingen feber och hade inget ont alls..

Men på kvällen kom febern, 37,9 och sjukvårdsupplysningen rådde oss till att åka in....

Det var bara att ringa till pappsen och be om skjuts, sambon var ju tvungen att vara hemma med de andra tre juvelerna..

Vi kom in till akuten 21.30 och där tog det tid!!!!!! Nu började Simon även må illa...

Tillslut kom vi in på ett rum och prover togs vid 24 tiden, dessa skulle vara klara om en timma. Febern hade nu ökat till 38,9.

Inte förrän kl 03.00 kom läkaren och alla prover var bra, sänkan låg på 5 men när han såg området som var svullet nu som en tennisboll så blev han mer fundersam.

Han skrev ut pennicillin och rådde oss till att gå till vårdcentralen dagen efter för att ta ett nytt CRP..

JIPPIE tänkte vi äntligen får vi åka hem =) Men tji fick vi, precis innan sköterskan kom med febernedsättande började Simon spy...

Då fick vi inte åka hem utan skulle upp till barnavdelningen. Dit kom vi kl 05.00.

Blodsockret togs en gång i timman och vid 7 fick han sitt penicillin..

Ingen feber vid 9 och vi skulle få åka hem.. prover avbeställdes eftersom han var så pigg..

En timma senare kommer läkaren in och vi upptäcker att Simon är full med små röda prickar över hela kroppen...
Feber 38,4 och ingen hemgång i alla fall...

Han fick cortison intravenöst och panodil... Prover togs ändå...

Han blev piggare och piggare och det resulterade i att kl 17 fick vi åka hem!!!!!
Sänkan hade ökat från 5 till 44 så någon form av infektion har han men de vet inte vad... Nu är vi alltså hemma och han ska äta pennicillin i tio dagar....

Gissa om jag är trött!!!!!
Nej, nu ska jag ta en kaffe och försöka plocka lite här hemma......

Kram Titti

3 kommentarer:

Catarina sa...

Hej Titti :))

Usch vad tråkigt, hoppas han piggar på sig...
Hoppas du/ni får en bra helg trots allt :))

Kram//Cacka

Interiörboden sa...

Hej vännen!!

Usch, ja det händer mycket med han nu...stackars han!
Men tack för att du skickade och talade om...känns bra att veta vad det är om man får höra det!

Hoppas att han är bättre nu och han kryar på sig!

Hälsa alla!
Kramar Sandra

Catarina sa...

Vad gott att det är bra nu :))
Bysten har jag inte kommit längre med än att jag har sytt ihop några st. Nu återstår lösningen med ställningarna...har du några förslag?? Det ska vara i lite olika höjder.

Hoppas du/ni får det lugnt nu ett tag

Kram//Cacka