söndag 13 juni 2010

Allt och inget

Ja denna helgen hade vi bara skruttan hemma eftersom de stora barnen var hos sin pappa... Det är inte så ofta alla tre åker så det kändes så konstigt...

Inte minst för Freja...hon trodde att de andra var i skolan och kommer snart.... Stackarn...

Jag var tänkt att rensa ute, men regnet gjorde oss sällskap så det blev inomhustjänst istället =)

Vi fick äntligen upp spegeln nere i den lilla hallen och började byta handtag på den renoverade byrån...

Det skulle visa sig vara enklare sagt än gjort... jag köpte lådhandtag på Biltema för ett tag sedan, men de visade sig vara liiiite svårare att sätta fast än vi räknat med!!!

Endast gick skruvarna av eller så fastnade de i handtagen....

Imorgon ska jag in en tur till Gripen med yngsta sonen för att kolla upp hans mage.... han har ont lite då och då.... och det är alltid bäst att kolla upp eftersom vi har kroniska magsjukdomar i släkten...

Det får nog bli en tur till Plantagen och köpa en klematis också då min käre M lyckades flytta min blomsterportal som jag slitit med att få på plats och planterat ner lite sticklingar från vår "Jackmani" som klättrade i päronträdet....

Jag kan säga som så att mina små skott nu är ett minne blott då de fick gå en rond med grästrimmern.....

Nej, dags att krama kudden

Kram Titti

1 kommentar:

Madde sa...

Trimmers kan vara riktigt farliga om de hamnar i fel händer. Och gräsklippare. Min storasyster är bra deprimerad avv en av hennes små sticklingsförökade syrénbuskar (tror jag det är) alltid gerillabeskärs av hennes sambo när han klipper gräsmattan. "Och jag har ändå satt en snökäpp där!" :p