onsdag 22 juli 2009

Projekt kökssoffa

Idag började jag mitt projekt med kökssoffan efter min farmor..

Här har ni mina hjälpredor=)
S och R slipade så det stod härliga till=)
De är SÅÅÅ duktiga. Storasyster M tog med sig lillasyster F på en barnvagnstur
så vi fick nåt gjort.




Här ser ni hur soffan såg ut innan jag gått på den med penseln.



Jag målar den i en grå färg först och tänkte spraymåla den i vitt sedan för att slutligen rugga lite på den så det grå kikar fram.. Vad tror ni om det?. Självklart så ska det regna snart, det ligger liksom i luften, så just nu står soffan på altanen så får jag fortsätta i morgon...

Fast det är klart jag kan ju sy gardiner och klä sofflocket förståss....
Sambon är ute hos en kompis i hans sommarstuga under kvällen och natten så det är jag och kidsen hemma.

Så somnar juvelerna i tid så åker nog symaskinen fram=)

Kram Titti

2 kommentarer:

hagagården sa...

Hej
soffan kommer att bli underbart fin när den är klar.
kram o ha det så gott
ninni

Interiörboden sa...

Hej vännen!!!

Åhh, vad det kommer att bli bra!!!
Ska bli kul att få komma hem till dig och se skillnaden :)

Ha det bra, så hörs vi!!
Kram Sandra