lördag 2 oktober 2010

Helgnöjen

Ja vad vår familj gör på helgerna är ....... vi är i ishallen =) Eftersom jag är lite ansvarig för cafeterian i vår hockeyklubb blir det endel pass där för både mig och dottern =)

Lite synd är det att inte fler kan tänka sig att ställa upp nån gång ibland, men men det är väl så ....

Visst tycker jag att det är kul med hockey och föreningsliv, annars skulle jag ju aldrig tackat ja när styrelsen frågade om jag kunde tänka mig att göra detta.... men ibland blir man trött ....

Båda sönerna spelar hockey och denna helgen har den äldsta match både lördag och söndag.

Idag (lördag) var det bortamatch och killarna förlorade, men de var jätteduktiga ändå!!!! Sonen fick även vara lagkapten vilket gjorde att han växte flera meter !!!!

Han har det lite kämpigt med både sin diabetes och ADHD , så att se honom fixa såna här saker gör att jag blir alldeles rörd!!!! Han kämpar så mycket och vill så mycket, men många gånger blir det så fel...

Att folk sen både skrattar åt honom eller kommer med nedvärderande kommentarer gör så ont...

Så gissa om det känns bra när han fixar såna här saker !!!! Att se honom nöjd över sig själv !!!

Imorgon ska han få gå domarkurs och det är nåt han tycker ska bli sååå roligt!!!! Efter det är det dags för hemma match =)

Så vi gör väl ett pass i ishallen imöra med =)...

Sen får vi inte glömma att stora dottern spelar handbollsmatch direkt efter det !!!
Det är lika fascinerande varje gång att se henne =) Jag kan ju säga att hon har inte fått det ifrån mig........ Jag skulle aldrig fixa detta..
Hon slänger sig och kommer hem med skrap/brännsår och blåmärket efter varje match...

Helt otroligt, så som sagt, hon har inte fått detta ifrån mig ;)

Nej, nu ska jag krypa upp i soffan och virka lite till på min ljuslila sjal ....

Kram kram Titti

Inga kommentarer: