Ja idag är jag lite småtrött.. I fredags var jag på tjejträff och hade det jättetrevligt och igår var vi på min kära systers 40 års kalas...
Man känner att man inte är 20 längre kan jag tala om..
Kalaset hölls på Nors Hembygdsgård och gissa om det var underbart att gå runt och titta på alla gamla saker!!!
Jag lovar att jag nog skulle kunna hitta plats här hemma åt nästan allt!!
Nej nu ska jag ta mig en kopp kaffe och börja pyssla lite här hemma.
Kram Titti
söndag 15 mars 2009
fredag 13 mars 2009
Hemmapyssel
Jag har grejat lite här hemma idag och hörnskåpet i matsalsdelen håller sakta men säkert på att få en " face lift"
Det är målat i en ljusgrå färg och ska så förbli..
Det är riktigt fint.

En närbild på det som i hyllan.. Min sambo hade så här fina servettringar gömda i ett skåp!!!
De åkte fram fort som attan:)
Ett gammalt strykjärn stod också undangömt. Det får stå här tills jag hittar ett bättre ställe...

Uppe på skåpet står en underbar kruka ( ljuslykta egentligen) från Plantagen för bara 49 kr.
Den innehåller Hjärtan på tråd..

Men skåpet ser lite naket ut så det blir till att inhandla lite mer smått och gott.
Vad roligt!!!! Shoppa är ju aldrig fel. Ska försöka ta mig till någon loppis och se om jag kan fynda lite.
Kram Titti
Det är målat i en ljusgrå färg och ska så förbli..
Det är riktigt fint.
En närbild på det som i hyllan.. Min sambo hade så här fina servettringar gömda i ett skåp!!!
De åkte fram fort som attan:)
Ett gammalt strykjärn stod också undangömt. Det får stå här tills jag hittar ett bättre ställe...
Uppe på skåpet står en underbar kruka ( ljuslykta egentligen) från Plantagen för bara 49 kr.
Den innehåller Hjärtan på tråd..
Men skåpet ser lite naket ut så det blir till att inhandla lite mer smått och gott.
Vad roligt!!!! Shoppa är ju aldrig fel. Ska försöka ta mig till någon loppis och se om jag kan fynda lite.
Kram Titti
onsdag 11 mars 2009
Överkast
tisdag 10 mars 2009
ST Design
Hejsan allihopa!
Ja, det har inte varit så mycket bloggande på ett tag, men det är så att jag och min vän Sandra som har bloggen http://www.sandrashem.blogspot.com/ har startat en liten hobbyverksamhet där vi får pyssla med det vi gillar mest. Välkommen in att kika om just DU hittar något..
Denna verksamhet är under uppbyggnad så vi kommer att fylla på med nya saker allt eftersom..
Länk hittar du till höger.
Ja, det har inte varit så mycket bloggande på ett tag, men det är så att jag och min vän Sandra som har bloggen http://www.sandrashem.blogspot.com/ har startat en liten hobbyverksamhet där vi får pyssla med det vi gillar mest. Välkommen in att kika om just DU hittar något..
Denna verksamhet är under uppbyggnad så vi kommer att fylla på med nya saker allt eftersom..
Länk hittar du till höger.
Jag måste bara visa vilken fin fruktkorg jag hittade på Coop förra veckan. Det stod Titti på den tyckte jag:)
Nej nu är det dags att greja lite här hemma , vi ska vara inne i Karlstad men R klockan 11 så jag måste få nåt gjort innan. Och idag är det pysselkväll Jippie!!!!
Kram Titti
onsdag 4 mars 2009
ROLIGT
Ja, nu händer det saker vill jag lova!!!
Snart kan jag berätta! Lite smådetaljer måste bara kollas och fixas först.
Igår var jag hem till Sandra med den underbara bloggen http://www.sandrashem.blogspot.com
om ni inte varit där så ta en titt!!!
Jag kan tala om att hon har OTROLIGT fint hemma.
Nej nu ska jag ta en svängom med min danskavaljer Herr dammsugare.
Kram Titti
Snart kan jag berätta! Lite smådetaljer måste bara kollas och fixas först.
Igår var jag hem till Sandra med den underbara bloggen http://www.sandrashem.blogspot.com
om ni inte varit där så ta en titt!!!
Jag kan tala om att hon har OTROLIGT fint hemma.
Nej nu ska jag ta en svängom med min danskavaljer Herr dammsugare.
Kram Titti
måndag 2 mars 2009
Änglamakeover
Smått och gott
Tänkte visa dopklänningen jag virkade till lilla F:s dop. Den var jätteroligt att göra!
Kanske inte världens bästa bild men jag hoppas att ni ser ganska bra i alla fall:)
Nu hänger den framme vid F:s splälsäng..

Det här korset pysslade jag ihop framför TVn till Beck i går kväll. Detta var också hur roligt som helst att göra. Det är typ elefanttråd som jag köpt på plantagen som jag lindat en gammal spets runt. Spetsen kommer från en av min farmors gamla dukar..
Kanske inte världens bästa bild men jag hoppas att ni ser ganska bra i alla fall:)
Nu hänger den framme vid F:s splälsäng..
Det här korset pysslade jag ihop framför TVn till Beck i går kväll. Detta var också hur roligt som helst att göra. Det är typ elefanttråd som jag köpt på plantagen som jag lindat en gammal spets runt. Spetsen kommer från en av min farmors gamla dukar..
Detta gamla uppläggningsfat är också från min farmor och det står framme på vårt köksbord. Jag fullkomligt ÄLSKAR det.
Kram Titti
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

