torsdag 25 februari 2010

Nu får ni se....

vad överraskningen blev =)
Jag lämnade den igår till Malin med bloggen http://tidsoptimistens.blogg.se
för att hon är den hon är !!!!
Malin arbetar inom äldrevården, och var en av de underbara som hade hand om min svärmor den sista tiden.
Malin gjorde alltid det där lilla extra och svärmor ville ge henne nåt för att visa hur mycket hon uppskattade det Malin gjorde för henne..
Det tog sin lilla tid, men nu har hon fått detta stooora kuddfodral!!!!
Jag virkade upp ett motiv av två underbara änglar och sydde fast det på ett linnetyg och vips så blev det ett kuddvar =)
Så, detta är till dig Malin från oss här på jorden och från de på andra sidan ;)
Kram Titti

tisdag 23 februari 2010

Gåvan....

Ja, då är min present klar..... tyvärr kan jag inte visa den än för jag har inte hunnit leverera den...

Och jag vet att personen som ska få den är inne och kikar på min blogg =))

Lovar att återkomma med bild så snart hon fått den .

Idag har skruttan fått sista nöff nöff sprutan och hon var lika duktig denna gången !!!!

Annars virkas det OS mössor för glatta livet...beställningarna bara rullar in!!!!

Kul kul.

Kram Titti

lördag 20 februari 2010

Ena mössan

Här sitter skruttan med sin nya mössa =)
Hon är jättenöjd med den...... förut när jag var ute i ishallen en sväng stod hon här hemma med skidorna, stavarna i handen och den nya mössan på plats =))))))
Och M glömde ta kort......

Snö

Herregud vad det snöar !!!! Tar det aldrig slut ?

Lite tråkigt är det tycker jag...... Vi skulle varit till Ålviksbacken i dag för en dag fylld med slalom

och pulkaåkning, men vi stannade hemma istället.

Igår köpte jag garn och gjorde en OS-mössa, jag är inte riktigt nöjd med den så det blir till att

göra om den...

Kan det bero på att jag tog några glas rött under tiden ?

Idag gjorde jag en till skruttan och den blev riktigt bra !

Så nu ska jag göra en varsin till sambon och grabbarna, äldsta dottern skrek rakt ut ..... =D

Hon får ett svart pannband i stället .

Lägger ut bild inom kort =)

Kram Titti

onsdag 17 februari 2010

Jag är sjuk =(

Jag har feber och mår inte ett dugg gott!!!

Lätt att ta det lugnt med en liten hulligan här hemma .... Nej...

Visar lite provbilder jag tagit med kameran =)



Det är mitt kakfat som jag fick förra året (då var det rött ), ett ägg jag gjorde ifjol

och min ena naturligt modern... den är fylld med potpurri och doftar ljuvligt.

Den andra bilden är :



Mina underbara fattigmanslyktor köpta i Ullared för endast 20 kr styck!!! Det ni ...

det kallar jag fynd!!!!

Min vackra Madonna står oxå där nu, samt ett klot i fattigmanssilver. Jag bara ÄLSKAR fattigmanssilver..

Nej nu ska jag krypa upp i soffan med en filt runt mig !!!

Kram Titti

tisdag 16 februari 2010

Röntgen

Ja, idag har jag gjort ett besök på mitt andra hem..... sjukhuset..

Simon ringde från skolan och hade jätteont i nyckelbenet =(

de hade spelat bandy på rasten och han hade fått en tackling.... sambon åkte från jobbet för att hämta honom och jag ringde vårdcentralen för en tid..

Han har en rodnad ppå vänster nyckelben och om man trycker lite lätt där så "ploppar " det upp en kula....

Sagt och gjort så går vi till vårdcentralenoch läkaren där kan inte säga om det är en blödning eller en lös benbit...

Bara att åka till Karlstad och röntga....

Vi hade tid på vc kl 14.20 och vi var klara i Karlstad 16.00 så det gick faktiskt fort för en gångs skull...

Och det bästa av allt är ju att det inte var nån fraktur eller lös benbit =)

"Bara " en blödning....

Jag fick liksom inget gjort idag..... jaja bara att ta nya tag i morgon =)

Kram Titti

måndag 15 februari 2010

Kusinpuss

Först en liten bild från när Freja pussar lilla kusin Oscar =)

De är för goa!!!



Bilden är tagen hemma hos mina föräldrar när vi firade pappas 65 års dag..

Sedan måste jag bara visa ett av mina favoritfotografier !!!

Jag älskar gamla svartvita kort och just detta ligger mig otroligt varmt om hjärtat=)



Den yngsta tjejen är min morfarsmor Hulda =)
De andra heter Malvina, Elisabeth och Matilda Viktoria
Föräldrarna heter Carl Johan och Lisa Maria...
Jag har ju aldrig träffat dessa personer, men det känns ändå som jag känner dem..

Kan kanske bero på att jag har släktforskat en del och på så sätt fått reda på en hel del.

Sedan har ju min mormor berättat en del oxå =)

Jag har ett litet skrivbord som tillhört just Hulda det är blått för tillfället men ska snart bli VITT

Lovar att lägga ut bild när det är klart !!!!

Nej nu är det dags att börja med maten till min lilla familj =)

Kram Titti