onsdag 14 januari 2009

Äntligen lite pyssel

Här är vad jag har pysslat till under förmiddagen idag...
Jag älskar den vita slitna stilen och har nu börjat pyssla till lite saker hem..



Det blev en canvastavla målad med vit akrylfärg , en underbar madonnabild och lite vita blommor från You Do. Under blommorna är det vitt "luddgarn".
Det blev också ett bokmärke också målat med vit akrylfärg och sedan har jag överfört bilden med sk transferteknik..
Vit spets, pärlat hjärta och ett kors fick också pryda detta.
En närbild på tavlan:
En närbild på bokmärket:
Det står Ab imo pectore= Av hela mitt hjärta.
Ytterligare en detaljbild på bokmärket:
Kramar Titti

4 kommentarer:

CarpeDiem sa...

åh himmel! vart får du alla ideer ifrån???? jag måste ha fastnat i ett träsk för jag kan inte komma på något alls just nu!!! Hoppas våra träffar kommer igång igen så man kan få lite insperation :) (får dock en hel del från din blogg)

ankiann sa...

Romantiskt!

Interiörboden sa...

Åhh, vad fint du har gjort Titti!! Jätte fint!
Tavlan var jätte, jätte fin och precis så där vitt och slitet jag älskar :)
Bokmärket var också helt underbart!

Det ska bli så kul att få se din kökssoffa!! Spännande...
Och spetsgardiner, var det också va?! :)

Mycket fint att vänta :)
Hoppas att du hinner med mycket fint nu och att du inte blir förkyld :(

Ha en jätte bra kväll så ses vi snart :)

Kram Sandra

Marie sa...

Så fina saker du har gjort, är så kul att pyssla!

Tack för din rara kommentar hos mig!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie