fredag 16 januari 2009

Smått och gott

Titta här vad jag har pillrat till..
Jag kopierade en fin bild, skrev ut i olika storlekar och limmade på en vitmålad lerkruka med decoupagelack, på en tändsticksask och gjorde en ljuslykta av en gammal barnmatsburk.
Se här vad jag hittade här hemma... två stycken faktiskt!!!
Funderar starkt på att måla den .... just det vit.
Så här blev det i ena köksfönstret!
Ljusstakarna var mörkbruna förut, men har fått sig en omgång av vit färg. Ska nog ta och måla
brödskrinet, ev kaffekvarnen och knivstället med.. eller vad tycker ni??

4 kommentarer:

CarpeDiem sa...

oj! vad du pysslar!!! själv har jag suttit i två dagar med ett ynka litet fotografi jag vill sätta i en ram. och det står helt still---- mmm det blir ju enhetligt i köket där om du fixar även det övriga i vitt. Jag själv kan tycka det kan bli lite föööör vitt. men det är jag. skulle jag själv måla allt vitt så, så skulle jag ha grundat med mörk färg, sedan vitt på, för att sedan gå på med sandpapper och hammare och lite risp med kniv... men som sagt. det är jag det :) Go for it!!!! Tänk vad lite färg kan förändra ett helt hem.

beverfia sa...

Snyggt med vitt, om man har rätt hus. I vår 70talsvilla känns det som det inte riktigt passar till stilen, så vi kör på lite förvirrad inredning istället. :P

Angående brödskrinet - varför inte grunda med en mörkare beige/brun/grå färg, måla över med vitt och sen patinera med ett sandpapper? Så blir det lite piffigt även om det är vitt. :) Jag gillar verkligen shabby chic, även om det som sagt inte förekommer här.

Interiörboden sa...

Jätte fint Titti!! Det var väldigt vad du pysslar nu :) Vad kul!! Jga tyckte att krukan blev jätte fin! Och allt annan också, fönstret var ju jätte fint nu med alla fina saker :) Jag tycker ju såklart att du ska måla vitt, men som sagt, shabba det vitt, så att det ser så där slitet ut, shabby chic :) Lyckos dig, som har två stycken underbara kaffekvarnar!!! Vill ha!! De var ju helt underbara! Får leta lite, så kanske jag hittar...

Du gör i alla fall jätte mycket fint!!

Ha en jätte bra kväll.
Kram Sandra

Titti sa...

Självklart ska skrinet bli så där slitet och fint...:) Ljusstakarna i fönstret var mörkbruna från början, men fick sig en omgång av den vita färgen så där så att det ser lite lagom slitet ut.. Kram Titti