torsdag 28 maj 2009

Bröllop

I morgon ska vi på bröllop!! Två av våra bästa vänner ska gifta sig.
Jag fick äran att göra gratulationskortet.
Så här blev resultatet!


Jag vek ett cardstock på mitten,dekorerade med papper jag köpte i Ullared :)




Insidan är också lite dekorerad :)

Jag håller på med ett projekt till. Jag dekorerar nämligen ett album till deras bröllopsbilder.
Det sista ska sättas in nu i kväll.
Snart ska jag ta vagnen och traska ner till vår fotoaffär för att framkalla möhippebilder på
en timmas framkallning:)

Kram för nu / Titti

söndag 24 maj 2009

Inlägg nr 100

Tänk, detta är mitt 100:e inlägg!!!
Idag är det fotboll som gäller, de två stora spelar båda två. En hemma och en borta så vi får dela på oss.
Jag känner inte för att göra så värst mycket, det går liksom i slow motion. En nära släkting har drabbats av cancer och det känns så tungt...
Än så länge vet vi inte så mycket mer än att de hittat på fler ställen i kroppen och behandling ska sättas in under veckan.
Allt vi kan göra nu är att hålla tummarna för att allt kommer att gå bra.
Lite virkade fiskar har det blivit, och nu ska jag sätta igång med ett bröllopsalbum och ett kort som ska vara klart till lördag.
Bilder kommer när de blivit klara!

Kram Titti

onsdag 20 maj 2009

Hubert

Här kommer Hubert=)

Denna började jag på igår och idag stoppade jag honom..
Visst är han söt. Ett perfekt sätt att bli av med lite restgarner =)



Här är en bild från en annan vinkel:
Men han känner sig lite ensam, så jag får nog ta och göra en liten tjej till honom också=)



Det händer så mycket omkring oss som är så svårt att fatta, jag berättar mer en annan gång, när det fått lagt sig lite.
Jag kan säga att livet är orättvist och grymt..

Kram Titti

måndag 18 maj 2009

Casper

Här kommer Casper:







Det är min yngsta son som döpte honom idag =) Detta är alltså mitt lilla virkprojekt.
En liten mus som fått namnet Casper . Han ska få lite kläder också är det tänkt... Så nu är det väl dags att greppa virknålen och sätta fart=)

Möhippan i lördags var jättelyckad!!! Vi var bla på Bodaborg i Karlskoga!!!
Ni som inte varit där har verkligen missat något =)

Det är som Fångarna på Fortet..
Jag har lite blåmärken och känner av muskler som jag inte visste att jag hade =)

Men som sagt så hade vi jätteroligt!!!

Kram Titti

fredag 15 maj 2009

Känns konstigt

Ja, det blir inte alltid som man tänkt sig....
Jag lovade ju att visa mitt projekt idag, men det återstår lite småpiff....
Mina två pojkar har åkt till sin pappa ( den stora tjejen stannade hemma) och det känns lite konstigt. Det är nämligen så att min yngsta son fyller 7 år i morgon, och detta är första gången något av mina barn inte är hemma på födelsedagen :(
Själv ska jag på möhippa i morgon, det ska bli kul!!!

Vi hörs en annan dag.

Kram Titti

torsdag 14 maj 2009

Vårshow

Igår var vi på show... M och den andra femteklassen hade satt upp en helt suverän show!!!
De bjöd på Talang med sång,dans, skämt mm. Tänk vad duktiga de är. Till och med killarna sjöng och dansade för fulla muggar.
Min älskade dotter och två kompisar drog en del skämt. De har ganska torr humor, men det har jag med.
Ta den här tex: Känner du han som har tappat hatten?- Nej. - Ja han har i alla fall hatt (haft) en..
I morgon visar jag lite pyssel och annat, troligtvis är mitt virkprojekt klart då....

Kram Titti

onsdag 13 maj 2009

Gissa vad!!

Jag tänkte visa min lilla bricka i vardagsrummet.
Den är så där underbart sliten och på den har jag ställt två krukor i fattigmansilver med hjärtan på tråd.
Ett par inslagna ljus och en underbar tennvas får också plats.
Det som ligger mig varmast om hjärtat är de vita handskarna....
Min farmors konfirmationshandskar =)


En närbild på handskarna:

Pysselträffen igår blev inställd så jag påbörjade ett projekt här hemma istället:

Är det någon som kan gissa vad det ska bli?
Bilder kommer när den är färdig.
Kramar så länge
Titti